Met de Multisleur naar Spanje

Met de Multisleur naar Spanje
Klik op de foto en bekijk ook onze website!!

maandag 2 mei 2011

Richting Barcelona.


Vandaag op pad richting Barcelona. Alles netjes ingepakt en om 8.50 uur reden wij van de camping in Peniscola.
Een uur later waren wij in de buurt van Canbrils waar ik met Renée 6 jaar geleden al eens een paar weken heb gefietst en drie jaar geleden ben ik op weg naar Portugal ook al eens op deze camping geweest .
Beide malen hebben wij daar  Bennie, Grietje en Adrienne ontmoet die ieder jaar rond Pasen op camping Cambriels park neerstrijken voor hun vakantie.Telkens als ik hen ontmoette stond de koffie klaar.
Vanmorgen vroeg ik aan Renée of we nog een bezoekje zouden brengen in Cambrils om te kijken of Bennie met de dames eventueel daar weer waren! En ja hoor keurig op het zelfde plaatsje staat de familie uit Losser.
Groot is de verbazing als wij bij de caravan komen. “ Thomas en Renée wat doen jullie hier?” roept Bennie verrast.
“Ja Bennie, ik kom speciaal om jullie met een bezoekje te vereren. Dat vind ik echt gaaf; ga zitten de koffiepot staat aan”.
En al snel komen de verhalen van de afgelopen 3 jaar op tafel.
Heel gezellig was de reis voor de familie niet geweest. Problemen met de auto, hij loopt heet aldus Bennie.
Een garage in Frankrijk heeft er wel naar gekeken maar de zaak werd met een noodoplossing opgelost.
Uiteindelijk moet de klacht maar in Nederland worden verholpen was de redenatie van de ANWB en de garage. Na anderhalve dag verlies kunnen ze weer op pad.
Na een aantal uren te hebben gereden is het tijd voor koffie. Er wordt gestopt en Adrienne maakt de caravan open en denkt: wat is het licht hier en ze kijkt naar boven en ziet tot haar ontsteltenis dat er een dakluik ontbreekt dat is dus pech nummer twee!
Maar niet getreurd zo goed en zo kwaad als het kon wordt weer een noodreparatie gemaakt en doorgereden naar Cambrils.
Daar konden ze een nieuw dakluik kopen en nu zijn ze weer lekker geïnstalleerd op Cambrils park.
Bennie vertelde ook nog dat hij sinds en jaar en nieuwe knie heeft.
“Dat heb ik in Duitsland laten doen” vertelde hij. Een super service; na de operatie gelijk 3 weken in een herstellingsoord.
“Dat is mij heel goed bevallen, doordat ik op krukken moest lopen kon ik zelf niet mijn eten in de eetzaal naar de tafel brengen. Dat wordt keurig door een van de dames gedaan. Ik ben daar heel aardig verwend” zegt Bennie.
Waarop Grietje zegt:” Ja het heeft maanden gekost om hem weer iets zelf te laten doen, maar nu is hij weer in het gareel!!
Na heerlijk koffie te hebben gedronken hebben wij afscheid genomen van een gezellige familie en hopelijk zien we elkaar weer snel.
 Na anderhalf uur arriveren we op camping Vilanova ila Geltru; een camping met 1272 plaatsen, 40 km. ten zuiden van Barcelona.
Morgen gaan we met de bus richting de stad! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten